Új külső

Ha valaki erre téved észrevehet egy apró változást, ha az nem is szembeötlő🙂. Igen más a kinézet, ahogy a wp is megújult. Jó ideig elvoltam a 2.1.3-assal, amivel indultam, ám idővel eszembe jutott, hogy techgeekek (rosszabb esetben tech-whore-ok – Linus után szabadon) vagyunk. Így, már csak kíváncsiságból is (plusz időnként munkám során is találkozom wp-vel), gondoltam írás mellett tesztpadnak is jó ez az oldalt.

A tesztpadság annyit takar, hogy kb január közepén frissítettem 2.3.2-re. Majd most, miután nemrég megláttam, hogy már 2.5-nél járnak a fiúk (2.4 kimaradt?), felhúztam a legújabbat. A tapasztalat nagyon egyszerű: nem sok baj van vele, simán frissíthető a rendszer. Na ez azért nem teljesen igaz: jelenleg nem tudom pl a dashboardot elérni vmi idióta hiba miatt, de ez legyen a legkevesebb.

Alapvetően aki ismert tudhatja, hogy (technikailag) nincs nagy véleményem a wp-ről (igen, vagyok olyan hülye és megnéztem a kódját – legalábbis egy részét🙂 ), de meg kell vallanom funkcióiban egyre jobb és jobb. Bár az eddigi pluginezés kicsit furcsa volt: töltsd le, told fel a gépre, szerkeszd meg a template-edet itt és itt, és működ. Ez azért kicsit javult a 2.5-tel, ez a widget téma egészen pofás. Most már nem kell pl template-et szerkesztenem egy web.conf-os reklám miatt, van nekem Text widgetem, ami kell oda szépen beleteszem (bárki láthatja, működik – bár lehet, hogy eddig sem kellett volna template-eket heggeszteni?🙂 ).

Visszatérve egy mondat erejéig a blog fő vonalához: symfony. Hamarosan 1.1 megjelenés, bár erről jelenleg nincs túl sok tapasztalat, inkább 1.0 pörög napi munka során. Ezzel kapcsolatban viszont szeretnék egy kicsit az admin generátorokról írni, van néhány dolog, amit nem világítanak meg teljesen a könyvben.

És ha már idáig elolvastál kapsz egy tippet is (épp ma futottam bele): routing szabály létrehozában a requirements alatt a kulcshoz rendelt értékben (regex) ne használj gyűjtőzárójelet, furcsa dolgokat fogsz tapasztalni:

test_route:
url: /:sf_culture/oldalam/:id
params: { module: default, acton: show }
requirements: { sf_culture: (hu|en), id: \d+ }

eredénye az lesz, hogy az id paraméter meg fog egyezni az sf_culture értékével. Ha végignéztem voltna a sfRouting osztályt biztosan meg tudnám mondani miért van. Talán érthető okokból nem tettem ezt meg🙂. De itt a jó megoldás: (ahogy a kézikönyvben is szerepel)

test_route:
url: /:sf_culture/oldalam/:id
params: { module: default, acton: show }
requirements: { sf_culture: (?:hu|en), id: \d+ }
Kategória: gondolatok, symfony, wordpress
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

